Přihlášení
Spřátelené weby
ZPRÁVY
Masakr dětí a kouření
Kdo může za masakr v Newtonu podle médií. Který film nejvíce vystihuje budoucnost lidstva. A jak to spolu souvisí.
Média mají jasno, kdo může masakr v Newtonu. Republikáni, počítačové hry a filmy.
Ano, přestože to byl dokonale apolitický zločin, zločinci sou jednoznačně republikáni. Republikáni proto, že trvají a na jedné z prvních amerických svobod a to je na svobodě držení zbraní. Americká ústava je doplněna o dodatky, které zaručují Američanům různá práva. Stejně jako právo na svobodou vyznání nebo projevu mají Američanů i svobodu vlastnit zbraně. Celá věc je pro Evropana nepochopitelná a proto si zasluhuje vysvětlení. Jde o tradici. A tradice tady není něco jako nošení kroje a pití slivovice, ale je, řekl bych, až státoprávní a národně formující záležitosti. Zbraně jsou symbol toho, že Američan se stará sám o sebe a spoléhá sám na sebe. A opět nejde o žádnou frázi. Na tom je Amerika postavena. Američan byl uprchlík z jiné části světa, většinou z nějakého království nebo nedemokratické země, kde lidé sloužili státu a stát se za to o ně staral a říkal jim co mají dělat. Američan byl člověk, který si řekl a to mě nebaví a odjel za oceán a šel do divočiny a živil se sám a léčil se sám a chránil se sám. Proto nejsou v USA takové sociální jistoty jako v Evropě. Proto tolik lidí v USA kritizuje různé podpory a sociální dávky, protože to podporuje závislost na státu. Nepleťte si to s nenávistí proti státu. Ano takoví fundamentalisté, co vyhazují do povětří federální budovy tam jsou taky, ale jde o něco jiného. Tihle Američané svůj stát milují, klidně jsou pro něj schopni umřít. Ale jen nechtějí být na něm závislí. Závislost berou jako porušení svobody. V Evropě to tak nebereme. Proto je pro nás nepochopitelné, že tolik Američanů je proti státní lékařské péči, ale pro ně to je jen další závislost. Proč by si ji platili přes stát, když si ji mohou zaplatit rovnou?
To samé se týká zbraní. Proč by měli být závislí na policii, federálech, Národní gardě nebo armádě, když se mohou bránit sami. Když jste se stali v 19. století Američany, jeli jste na západ a sami jste lovili a bránili se před divokou zvěří, indiány a bandami desperátů svou zbraní. Tam jste založili města a vesnice a najednou by po vás někdo chtěl ať odevzdáte své zbraně? Jenže oni šli do Ameriky na západ, aby měli svobodu ve všem. A udělali s prérie civilizaci, aby si tu svobodu mohli užít a ne, aby o ni přišli. Proto, je v USA otázka držení zbraní tak důležitá.
A ještě jedna věc. V USA se říká, že demokracie není, když 2 vlci a jedna ovce hlasují o tom, co bude k večeři, ale když dobře vyzbrojená ovce hlasovat odmítá. Pro mnoho Američanů je vlastní zbraň fetišem svobody. A její odevzdání znamená vydání se státu na milost a nemilost.
No a filmy a počítačové hry jsou klasika. Cokoliv se stane, můžou za to. Dokonce i za válku v Iráku. pamatujete jak média psala, jak v Iráku "vraždí američtí mladíci odkojení počítačovými hrami" ? Nikde jsem neslyšel ani nečetl, že by newtonský vrah Lanza byl fanouškem počítačových her nebo Quentina Tarantina, ale o počítačových hrách se už v souvislosti s jeho vražděním mluví. A hysterie, které v USA vypukla se zaměřuje na nový Tarantinův film, ačkoliv s vraždami nemá nic společného. Navíc je historický! Odehrává se na divokém západě.
Říkáte si, že zakazovat zbraně, na tom není nic špatného. Ale hysterie kolem masakru dětí jasně ukazuje o co jde. Nejprve se zakážou zásobníky na více jak 10 nábojů. Pak útočné pušky. Pak všechny zbraně. Pak násilné počítačové hry. Pak všechny hry. Pak Tarantinovy filmy. Pak zakážou 7 statečných a Vinetoua. A pak budou říkat jaké filmy, knihy a později i myšlenky jsou závadné a nezávadné.
Stejně jajo lidstvo touží po svobodě, tak touží po totálně kontrole. Zakázat věci, které se nám nelibí. Péče o duší a zdraví těch druhých.
Stále více nám zakazují cigarety. Protože škodí zdraví, je na nich závislost a obtěžují okolí. Letos jsem přestal s cigaretami. Přešel jsem na e-cigarety. Ty nikoho neobtěžují. Nesmrdí. Nenutí ostatní pasívně kouřit. Nezasmradí vám byt, ani oblečení. Navíc vám ušetří peníze.
Takže, když teď svým kouřením nikoho neobtěžuji měl bych snad mít klid. Nemám. Předevčírem mě zadržel revizor v pražském metru, protože sem tam kouřil e-cigaretu na peróně. Na prázdném peróně, ne ve vlaku nebo na jezdících schodech. Nechal mě být, ale sem s toho smutný.Taková osobní historka do blogu zabývajícího se snad až příliš vzdálenými problémy...
Těšíte se na dobu až budete 100% zdraví, nebude pít alkohol a kouřit, budete jíst jen zdravě, nebudou vámi zametat žádné vášně, budete hrát jen domino, koukat na jen na neškodné romantické slaďáky, myslet si a říkat to co se čeká a poslouchat stát? A nebude žádná zločinnost. A všichni budeme šťastní. A budeme šťastně pracovat a budovat... Sorry, ale já ne. To už sem někde slyšel.
Napadlo vás, který sci-fi film nejlépe popisuje možnou budoucnost lidstva? Jsou to filmy pesimistické jako Šílený Max nebo Terminátor nebo optimistické jako Vesmírná odysea nebo Star trek? Obávám se, že nejlépe budoucnost předpovídá akční blbůstka se Stallonem a Snipesem Demolition man. Ani postapokaliptický chaos ani hrdinné dobývání vesmíru, ale bezchybná sterilní společnost dokonalých slušných a průměrných lidí, bez neřestí odvahy a tužeb.
Vyhledávání
Dnešní den v historii
24.listopadu 1571 zemřel přestavitel českého humanismu, biskup Jednoty bratrské Jan Blahoslav, český teolog, básník, historik, hudební teoretik a jazykovědec